tisdag 19 januari 2010

Spökperiod ?

Teknikens under! Har kommit på hur man kan skicka mobilbilder till sin blogg... Kanske bara är jag som är trög men just nu är jag iallafall grymt stolt över mig själv =) Yatzy är med på jobbet igen denna veckan. Tågresandet har gått bättre än förra veckan - fortfarande ngt rastlös men han är rätt sansad - fick beröm idag på morgonen av en medpassagerare som var imponerad över att en så ung hund kunde hålla sig så lugn. Enda strulet idag var det alltför vanliga strulet att tåget aldrig går som det ska. Idag har det 20 minuter försenat (hur svårt kan det vara att få iväg tågen i tid? ) och gick därför bara till Köpenhamns central. Så idag fick Yatzen testa att åka metro också och det var inga som helst problem.

Som jag tror att jag har nämnt innan så tror jag att Yatzy är inne i en 'spökperiod' - i förrgår när vi skulle sova så började han morra yla och resa ragg. Jag trodde att han hört något i trapphuset men han var fokuserad på en byrå - jag fattade inte vad det var först men sen såg jag att vi lagt sängöverkastet i en hög på byrån - där brukar det inte ligga så det var visst väääldigt läskigt...jag lyfte ner det på golvet och Yatzy blev superglad (och lättad antar jag att det inte var ett spöke) och somnade på det. Knäppa kära lilla vovve. Samma grej hände igår då jag lagt en hög med tvätt på ett bord - vov vov vov! Den brukar inte ligga där! Skönt iallafall att han släpper det så fort vi undersökt vad det är. Virus hade exakt samma beteende - tror att det var i samma ålder också ungefär (gick såklart över sen) - kommer ihåg en eftermiddag vi kom hem och en ny ros hade slagit ut i rabatten bredvid ingången till huset och han började yla (jätteläskig blomma vet aldrig vad såna kan hitta på), liksom när grannarna slängt ut en toalettstol som sen stod på gräsmattan (jätteläskig) och när han låg i fönstret och såg paraplyer uppifrån... Lite fascinerande ändå att det är så underliga saker de kan haka upp sig på! Just nu sitter vi i ett väldigt oväsen då de håller på att renovera våningen under (efter branden förra veckan), men att det dånar som attan och borras så att hela kontoret skakar är inget konstigt tycker Yatzen som lugnt ligger och tuggar ben... (kan ju inte jämföras med läskig tvätt liksom...undrar om matte tvättar för sällan?)

3 kommentarer:

  1. Hej Yatzy och Jenny...
    ...och tack för besöket härom kvällen. Det var kanske inte den mest händelserika kväll för Yatzy, men det får vi ta igen en annan gång. Han fick ju i alla fall en ny vän i Ior!
    Puss o kram, Camilla

    SvaraRadera
  2. Halloj, Fia är också spökig som bara den. Det kan vara allt möjligt som helt plötsligt är döläskigt... men hon skäller oftast inte utan morrar dovt, och länge. Reser raggen så gott det går och försöker se farlig ut - bakom mina ben! =jordens fegpotta! Men det är bra tycker jag. Tuff vovve har jag haft nog av :-)
    Sen när hon väl vågar sig fram och jag visar det 'livsfarliga' och hon inser att det inte alls var något hemskt skakar hon av sig, tittar bort nästan förnärmad! Haha - knäppisen!

    Ha en skön helg! Min tillbringar jag på jobbet! Men snart får jag gå hem!

    Kramar från oss i Lysekil

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Det var roligt att träffa er också, gulliga Yatzi han är verkligen hur go som helst. Kommer ni till Anns träningsträff i helgen? Vi tänkte åka om det inte bli snökaos.

    Ha en bra dag!
    Pernilla m miniboxrarna

    SvaraRadera