torsdag 18 november 2010

Trevlig överraskning...

Jag har turen att ha en väldigt bra och omtänksam arbetsgivare! De sista två månaderna har jag för att det "inte ska vara så jobbigt att ta sig till Köpenhamn den sista tiden" fått både en brobizz och en parkering i centrala Köpenhamn. Väldigt skönt! Parkeringen är i ett bemannat garage där man kan lämna in nycklarna till bilen om man ställer den på vissa platser. Generellt sett är p-platserna i Köpenhamn väldigt små tycker jag och med stor mage är det ibland lite klurigt att ta sig in ibilen, så jag brukar ta dessa andra platser där det oftast är rätt gott om plats. Hur som haver, personalen i garaget har börjat känna igen mig...kanske pga magen och hunden som alltid är med =) Och i fredags när jag hämtade nycklarna så frågade killen som jobbade "om jag hade tid någon gång"? Hur menar du undrade jag såklart. Jo, det var nämligen så att de gärna ville städa min bil...de tyckte inte att deras kunder skulle behöva ha så skitiga bilar... Så jag tackade och sa att det vore fantastiskt! Så igår när jag hämtade bilen stod den och torkade - de hade tydligen arbetat med den hela dagen så den var skinande ren både invändigt och utvändigt och luktade hur gott som helst (tvingade även husse satt lukta igår kväll och till och med han var tvungen att erkänna att den nu luktade riktigt gott... =)) Väldigt trevligt initiativ av dessa killar tycker jag - sånt man blir riktigt riktigt glad av!

2 kommentarer:

  1. kanske kan vi byta bil en dag nästa vecka???

    SvaraRadera
  2. va tusan är det jag läser? Jag vill också jobba på ditt jobb, ni behöver inte en ny personalchef med ytterst skitig och totalt hundifierad bil?

    kram från oss

    SvaraRadera