söndag 7 februari 2010

Hundhelg



Yatzy och Bus
_
Denna helgen har det varit mycket hund, även om det inte (bara) varit hundträning. Två årsmöten har det varit, både i Malmö Brukshundklubb och i Boxerklubbens södra lokalområde. Båda mötena förflöt smärtfritt. I Malmö i lördags var det mycket folk som slöt upp och flera ekipage i vår träningsgrupp fick fina priser. Passade på att träna lite lydnad före och efter mötet - har börjat ta några steg i fria följet och det fungerar hittills fint. Sedan körde vi och hämtade husse och åkte vidare till Rut på skäret och Höganäs för äggakaka till lunch (gott!) och outletshopping (nya dricksglas).
_
Och idag var det först lite träning i Karup. De andra som slöt upp körde sök (hundarna fick bra motion med all snön!) men Yatzy fick spåra. Det gick verkligen kanon - så nu är jag riktigt sugen på att snön ska försvinna så att vi kan få komma igång på riktigt. Tog STORA kliv när jag la ut spåret så att han inte skulle ha en stig/motorväg att följa och jag kan säga att det var rätt jobbigt att pulsa runt i snön för matte också idag. Sen körde vi några skick budföring också - här behöver han fortfarande lite hjälp för att fatta vad det går ut på, men han tycker att det är skoj att springa (extra skoj i snö såklart...). Men vi jobbar just nu med att befästa ordet 'marsch'.
_
Efter träningen bar det iväg till Hörby och boxermötet - det var ju länge sedan jag var aktiv i boxerklubben så det var kul att se vilka som är aktiva nu. Flera var nya för mig men många kände jag såklart igen och det var väldigt kul att träffa folk igen som jag inte sett på 5-6 år! Semlor fick vi också! Årets första för mig - jättegott! Ann var såklart också där och Yatzy och jag fick äntligen träffa hennes nyaste flockmedlem 'Bus'. Supersöt valp! Verkar trevlig också. Yatzy och Bus fick busa i snön - jag var först lite rädd att han skulle vara lite för hårdhänt, men det gick jättebra (kärlek vid första ögonkastet kanske) och han tyckte att hon var en skoj lekkamrat =)
_
Ett av de duktiga elitekipagen i träningsgruppen:
'Bosse' har även känsla för mode och stil.

1 kommentar:

  1. Heej!
    Vilken fin sida du har!! Fina bilder! Han e ju en riktig snygging! Ska du prova på nån utställning med han? Hoppas du får det nice i la stockholmo.
    Vi ses på träningarna!!!

    SvaraRadera