onsdag 10 mars 2010

En dag kvar till helg...

Bara två dagar kvar till helg...jag har tagit semester på fredag så det blir en kort vecka. Kändes som det behövdes då det ju är alldeles för få långhelger annars i början av året. Vi ska till Stockholm i helgen och bara ha det mysigt och skönt så jag planerar att ta fredagen (då husse ändå skulle roa sig med något jobbaktigt) till att ta en långlånglång promenad med Yatzy och sen träffa en av mina bästa vänner och hennes dotter och nyaste bebis - om de har återhämtat sig från hostepidemier etc vill säga =)

Då det blivit lite väl dyrt med hundoperationer och sånt på sistone så har vi bestämt att vi ska köra husses grymt opraktiska men billiga (läs gratis = gott) bilalternativ till storstaden. Jag är egentligen 100% emot att ha hundar i andra typer av bilar än kombibilar, men har denna gången gett med mig - under förutsättningen att vi löser säkerheten på bästa möjliga sätt...så igår googlade jag runt och hittade en bilsele till hund, "AllSafe" en svensk uppfinning tydligen, som man fäster i det vanliga bilbältet och hoppas att Yatzy ska finna sig till ro i den i baksätet.
Imorgon är det ÄNTLIGEN dags att ta stygnen på Yatzys mage. Det ser fint ut och antibiotikakuren är slut. Var nere på klubbben igår för möte om en tävling vi ska arrangera och både jag och Yatzy tittade drömskt ut på appellplanen - vi vill igång och träna. Tränar såklart lite av varje inne men det ska bli härligt att komma igång på riktigt igen. Ska också bli skönt att kunna rasta hunden ordentligt - otroligt less på korta koppelpromenader...

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter med storstadstripp, själv ska jag till Boxerfullmäktige i Gränna och det blir nog en upplevelse! Vi hade en säkerhetssele till Enzo första året eftersom vi inte hade någon kombi, den fungerade himla bra. Förutom att hon alltid envisades med att snurra några varv innan hon la sig tillrätta och då fastande i banden. Tricket är att liksom inte spänna fast själva selen i bältet förrän hunden lagt sig!

    Lycka till.

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Mmm sedan kan man ju låta var osagt ifall Husse valde en rätt snygg men opraktisk tjänstebil för att slippa ha hund i bilen...

    SvaraRadera