torsdag 4 mars 2010

Torsdagspladder

Nostalgibild (våren 1999) på Virus när han var i Yatzys ålder
_
Igår såg jag något läskigt. Kom precis ut från vårat hus med Yatzen då jag hör ett brak - tänkte att 'shit nu rasar något från ett tak' men så ser jag en hund (typ springer spaniel) rusa i panik rakt över gatan (en stor väldigt trafikerad väg!). Bakom sig släpar den en stor låda som sitter fast i andra änden av kopplet. Jag inser att det är tidningslådan som brukar stå utanför minilivset härnere på hörnan, ser att en tjej på andra sidan gatan rusar efter hunden (som klarat sig över vägen utan att bli överkörd!) och rusar själv in (med Yatzy) på minilivset och ropar om någon därinne bundit sin hund utanför - killen som stod och skulle betala svarar ja och jag förklarar situationen och säger åt honom att springa efter sin hund. Vi följer efter och pekar vilket håll den sprang åt och på andra sidan står tjejen jag såg och pekar vidare att den fortsatte springa längs en annan väg på trottoaren och hussen rusar efter. Stackars stackars lilla vovve vad rädd den ska ha varit - måste ha råkat välta lådan och sen fått panik. Det var inte så mycket mer jag kunde göra än att hålla tummarna att den inte blivit överkörd. Senare på kvällen såg jag att lådan iallafall var tillbaka och jag ska fråga nästa gång jag är inne på minilivset om de vet hur det gick för hunden. Men jag räknar med att det slutade lyckligt...för annars hade man kanske inte varit så snabb att lämna tillbaka lådan eller?
_
Yatzys sår är helt torrt och ser ut att läka fint nu. Håller tummarna att det håller i sig. Idag har vi gått första längre promenaden på två veckor(!). Underbart vårväder så vi gick runt pildammarna - happy puppy kan man säga! Sprallig och lycklig han också. Vi såg till och med snödroppar på väg upp så det finns hopp om liv... =)
_

1 kommentar:

  1. Usch så hemskt! Stackars vovven!! Det borde väl ha gått bra? I och med att lådan stod tillbaka där du sa! Puh vilken skräck för hussen också!
    Vad härligt att Yatz börjar läka ihop! Och vad avis jag blir när du skriver om snödroppar... det dröjer ett tag till här, för snön ligger ännu :-(

    Ha en toppenfin helg!!

    Kramar i mängder från oss och Fiabus!

    SvaraRadera