måndag 15 mars 2010

Stockholmsmys


Måndag igen - känns som att det är riktigt länge kvar till helg igen. Vi kom hem från Stockholm igår kväll och har haft en riktigt mysig helg. Mycket mat och fika! I fredags hade jag tagit semester så jag och Yatzy tog en jättelång promenad runt hela Djurgården. Underbart väder hela helgen och det är så himla fint därute. En tant som jag mötte som var ute med sin lilla trasselsudd stannade och sa att hon tyckte att jag hade sån fantastisk bra järnkoll på min hund. - som dessutom måste vara en unghund...tack! sa jag såklart men tänkte "yeah right - ett rätt av två : unghund ja! , men hon såg nog inte att jag som vanligt plockade upp godiset och bollen när jag såg att vi fick hundmöte..." Nästan samma runda på Djurgården blev det på lördagen också så att husse fick följa med och rastas också - men då med en fikapaus i solen på Rosendahl.

På tal om den järnkoll som man (inte) har på sin hund så fascineras jag var gång jag är i Stockholm över att fok har hundarna - inklusive riktigt stora hundar - med överallt - exempelvis på NK och andra gallerior. Ser mardrömsbilden framför mig i huvudet om hur det skulle kunna se ut om man hade Yatzy med på NK...han hade garanterat hittat något man inte fick leka och ha dragkamp med, hade garanterat hoppat eller slemmat på någon människas vita fina kappa och garanterat lyft på benet på något ställ med kläder där inget kostat under 10.000kr... För några år sedan satte jag Virus utanför en boutique med prydnadsgrejer och mattor när jag gick in och tittade och då tyckte expediten att jag var dum som inte tog in honom - jag tror jag skyllde på att han tyckte att det var för varmt och lät honom sitta kvar i dörröppningen och titta in på allt som skulle kunna viftas ner med svansen...

Utöver promenader (med hund), kompisbesök (med hundar) och shoppingturer (utan hund) hann vi med mer fika och restaurangbesök - CiaoCiao Grande går inte att undvika och allt de har är gott!!! Det blev både hämtpizza därifrån på torsdag kvällen och trerätters på fredagen...tur vi inte bor där alltid =)

Skulle egentligen hälsat på Jossan och hennes nyaste bebis, men de var sjuka hela familjen så det får bli nästa gång. Så vi körde hemåt lite tidigare än vanligt i söndags. Vi köpte dock med oss semlor som färdkost och stannade på Brahehus för fikapaus och lite rastning. Semlor är också alldeles för gott...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar